PPIM

My photo
Klang, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim. " Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembang sebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan alamat blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."Blog Created By AZHHAR/JEHA

Thursday

Manfaat Tahajud Menjemput Jodoh

Bila malam tiba, saatnya bertahajud. Sholat Tahajud adalah sholat sunah yang memiliki keutamaan terbesar setelah sholat fardhu. Siapa saja yang memohon kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala akan dikabulkanNya. Demikian juga dengan jodoh. Sholat tahajud merupakan saranan menjemput jodoh kita. Ingatlah bahwa jodoh kita sudah ditentukan oleh Allah SAW. Sepatutnya kita menjemput jodoh kita dengan sholat tahajud.

Selain berikhtiar dengan berusaha mencari jodoh dan memohon kepada Allah SAW dengan melalui sholat tahajud akan semakin mendekatkan diri kita dengan jodoh.  Dengan penyerahan diri dan keikhlasan dalam menjalani hidup merupakan kekuatan yang hanya dimiliki oleh hamba-hamba yang dicintaiNya.

Allah Subhanahu Wa Ta'ala senantiasa memuji bagi hamba-hambaNya yang memohon kepadaNya agar diberikan pasangan hidup yang sholeh/soleha. Mohonlah apa yang menjadi niat dan keinginan kita. Sholat Tahajud menjadi sebuah saranan yang efektif karena mengandung banyak keutamaan dihadapan Allah SAW. Termasuk memohon agar diberikan jodoh yang baik dan keluarga yang menenteramkan hati kita.

'Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai menyenangkan hati kami dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa. (QS. al-Furqan : 74).






Wassalam,





No comments:

Post a Comment