PPIM

My photo
Klang, Selangor, Malaysia
Assalamualaikum.. bismillahirahmanirahim. " Segala bahan didalam blog ini di ambil, di olah dan ditulis dari pelbagai sumber. Kepada yang ingin mengambil apa2 jua bahan dalam blog ini dengan niat untuk mengembang sebarkan ilmu, tidak perlu meminta izin atau menyertakan alamat blog ini. Sebarkan dan panjangkanlah kepada semua demi kebaikkan ummah. Semoga info yang ada dapat memberi manfaat walaupun sedikit cuma, dan semoga dengan usaha sekecil ini pastinya tidak akan terlepas dari pandangan Allah.. insyaAllah.. Jika ada kesilapan dari setiap posting, tolong berikan nasihat dan komen. Maaf andai terlancar bahasa tersasar kata-kata. Saya hanya insan biasa yang tidak sunyi dari kesilapan. wallahualam."Blog Created By AZHHAR/JEHA

CLICK BELOW TO SEARCH INFO N ILMU

Tuesday

Kelebihan Orang Melayu Bila Sakit Hati



Dengki, dendam dan hasad adalah terlalu sinonim dengan Melayu. Lalu kerana perasaan dengki dan sakit hati menguasai diri, mereka sanggup lakukan apa saja untuk kenakan orang lain yang seagama dan sebangsa dengan melemparkan Iman dan rasa kesihan belas ke lurah dendam.




Baru-baru ini Isteri kepada seorang sahabat saya telah kembali ke Rahmatullah akibat perbuatan ini. Rela berhabis duit mengupah Bomoh Siam semata-mata dengki dan kenakan mereka sekeluarga. Purak puranda jadinya keluarga itu. Tetapi ditakdirkan hanya isteri beliau yang terkena teruk dan menderita beberapa ketika sebelum ajal tiba.



Perkara yang membawa bencana hanyalah rumah sahabat saya ini lebih cantik dan menukar kereta baru!



Semasa isterinya menderita sakit, Keluarga sebelah isterinya juga berubah membencinya sekeluarga. Pada mulanya keluarga isterinya memujuk supaya berpindah ke rumah keluarga supaya berdekatan dan boleh menjaga si sakit.



Beliau akur dan pindah ke rumah Mak Mertua/Ibu siIsteri tetapi akhirnya seluruh keluarga termasuk adik beradik dan Mak Mertua sendiri membenci dan memusuhi mereka. Isterinya yang sedang sakit dimarah dan dimaki hamun oleh Ibunya sendiri serta adik beradik siIsteri. Anak-anaknya diperli dan ditengking.



Dengan membawa kekecewaan bersama, mereka berpindah ke rumah sendiri. Semasa Isterinya meninggal pun tidak siapa dari keluarga isterinya melawat atau membantu perkebumiannya. Yang ada hanyalah keluarga di sebelahnya (suami).



Gambar-gambar dibawah adalah sebahagian benda-benda yang dihantar oleh siPendengki dan ditemui oleh sahabat saya itu (suami mangsa)



No comments:

Post a Comment